خوراکی های چربی سوز

نظر شما راجع به وبلاگ چیست ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 116
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 14
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 325
بازدید سال : 1376
بازدید کلی : 83932

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   هم دلی THE HEART  و آدرس mobinr110.LXB.ir یا mobinr110.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






محاسبه ي شاخص توده ي بدني
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني

بازه ي وزني مناسب شما




در اين وب
در كل اينترنت
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : یک شنبه 11 بهمن 1393
نظرات

 

خوراکی همیشه چاق کننده و دردسر ساز نیستند . در آنها رازهایی نهفته است که با کشف آنها ، بدنی سالم و اندامی متناسب خواهید داشت.

این روزها لاغری، دغدغه بیشتر خانم ها و آقایان است و برای لاغرشدن تقریبا هر روشی را امتحان می کنند حتی راه های سخت !

نکته اول اینکه برای لاغرشدن باید صبحانه کامل را درست سر ساعت مشخص بخورید ، اما شام نخوردن باعث خواب راحت می شود.

اگر سیر و  بی اشتها هستید خودتان را به خوردن غذا مجبور نکنید . مصرف مواد غذایی سنگین و چرب ، روند هضم غذا را به تأخیر می اندازد . به این ترتیب بدن برای مدت بیشتری پر از کالری باقی می ماند و نیازی به کالری و انرژی جدید نخواهد داشت.

البته برای لاغر بودن نیازی به خوردن صبحانه سنگین و پرکالری مانند ساندویچ گردو و پنیر نیست . در ضمن می توانید در طول روز ، یک میان وعده مانند میوه ، ماست یا بسته های بیسکویت میل کنید . این مطلب به ما می آموزد که چگونه با اضافه کردن یک سری از مواد به رژیم غذایی به راحتی کاهش وزن را تجربه کنیم .

آیا برای وزن کم کردن تلاش می کنید؟ غذاهای چربی سوز به رژیم غذایی خود اضافه کنید شاید این کار را کمی برای شما آسان تر کند.

خوش‌اندام شدن نیاز به اراده و برنامه‌ریزی درست دارد . در این مقاله مواد غذایی مفید را معرفی می‌کنیم که به چربی سوزی و خوش‌ اندامی شما کمک زیادی می‌کنند .

اگر از چربی‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده‌اند خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد ظریف‌تر و خوش‌ هیکل‌تر شوید باید بدانید چاره‌ی کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست . شما باید به فکر تغذیه‌ی سالم و داشتن تحرک بدنی باشید . البته باید بدانید هیچ ماده‌ی غذایی یا روش معجزه‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را تبدیل به مانکن بکند.

دغدغه این روزهای خیلی‌ها ازجمله خانم‌هایی که هر شب کابوس چربی اضافه بدن رهایشان نمی‌کند، این است که چه نوع رژیمی‌می‌تواند به آنها در حل این مشکل کمک کند . شاید برای شما شنیدن یک واژه رژیم غذایی کاهش وزن معنای خاصی نداشته باشد ، چرا که سختی‌هایی که این افراد در گرفتن این نوع رژیم‌ها متحمل می‌شوند برایتان غیرقابل تصور است ، اما به واقع ماندگاری یک رژیم غذایی ازجمله سخت ترین جای موضوع به شمار می‌رود . به همین علت آوردن برخی غذاهای چربی سوز موثر می‌تواند هم در ایجاد تنوع غذایی به افراد کمک کند و هم جای رژیم‌های سرسختانه کاهش وزن را تا حد بسیار زیادی بگیرد.

اضافه کردن ادویه جات ، میوه جات و گیاهان چربی سوز در سبد تغذیه روزانه راهی بی خطر برای از بین بردن چربی های بدن و کمک به لاغری می باشد . در این مقاله به تعدادی از این گیاهان جادویی اشاره شده که علاوه برعطر و طعمی که در خود نهفته دارند حاوی آنتی اکسیدان ، مواد معدنی ، ویتامین ها و خواص دارویی نیز می باشند .

بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن ، مبارزه با گرسنگی  و افزایش طعم و مزه غذا ، فقط چند مورد از معجزات ادویه ها ست ، این فواید در فصول سرد سال بیشتر هم می شود .

ادویه دار کردن مواد غذایی ، عطر و طعم طبیعی به آنها می بخشد ، که باعث کاهش مقدار چربی و نمکی می شود که شما نیاز دارید برای خوشمزه و دلچسب کردن غذا به آن بزنید  .یکی از روشهای کنترل وزن، کاهش نمک در رژیم غذایی است .نمک موجب احتباس آب در بدن شده و وزن را بالا می برد . با استفاده از ادویه به جای نمک، مصرف آن را کم می کنید و علاوه بر کاهش وزن با کاهش فشار خون به سلامت قلبی خود نیز کمک می کنید  .

همچنین ، یک مطالعه اخیر نشان داد که ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان مانند دارچین ، فلفل قرمز و ... سوخت و ساز را بالا برده و می تواند منجر به سوزاندن چربی در بدن شده و مانع تجمع چربی اضافی در بدن می شود  .

ادویه جات احساس سیری ایجاد می کنند و میل شدید به غذا را کنترل می کنند و ظاهر و طعم غذا را بهتر می کنند ،غذاهای خوشمزه و با ظاهر خوب  احساس رضایت خاطر بیشتری ایجاد می کنند ، اگر غذا رضایتبخش نباشد، احتمال پرخوری در شما افزایش می یابد .عادت کنید به خوراکی ها و میان وعده هایی که قبلا درست می کردید ادویه اضافه کنید . مثلا اگر می خواهید رنگ سبز بد سوپ عدس را تغییر دهید ، به آن زردچوبه اضافه کنید تا زرد شود . اگر می خواهید مزه خوراک مرغ شیرین خود را تغییر دهید کمی فلفل به آن اضافه کنید و ...

خوراکی های چربی سوز

 

پنیر ، شیر وماست کم چرب :

از لبنیات کم چرب هرگز غافل نشوید . در این بین ماست کم چرب و دوغ بدون گاز البته خانگی از بهترین نمونه‌ها به شمار می‌رود . حداقل در روز یک وعده ماست کم چرب معادل ۱۰۰ گرم ماست را در وعده غذایی خود به خصوص در شام قرار دهید تا هم خوابی راحت و آسوده داشته باشد و هم از خاصیت چربی سوزی لبنیات بهره کافی ببرید .

 

راز چربی سوزی این سه ماده، کلسیم موجود در آنهاست . ماست و شیر برای بدن بسیار مفید هستند و اگر می خواهید به نتیجه مطلوبی برسید بهتر است با بازنگری به 90 درصد مطالب روزنامه ها و مجلات مربوط به تغذیه از رابطه قوی بین کلسیم بالای جذب شده و بهبود ساخت ترکیبات مفید در بدن نهایت استفاده را ببرید.

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که کلسیم یک تأثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. اگر می‌خواهید لاغر شوید باید حواستان به میزان کلسیم بدنتان باشد وگرنه هر کاری هم که بکنید به وزن ایده‌آلتان نمی‌رسید . اگر میزان کلسیم بدنتان پایین باشد بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند تا بتواند به بهترین وجه از کلسیم موجود در مواد غذایی استفاده کند . مشکل این است که بدن به سلول‌ها علامت می‌دهد تا چربی را ذخیره کنند . محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر و همچنین ماست منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم هستند . اگر چه با خوردن مثلاً یه پیاله لبنیات در روز 45 کیلو وزن کم نخواهید کرد اما اگر حواستان به میزان کالری‌های دریافتی‌تان باشد و همزمان لبنیات کم چرب هم در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید می‌توانید تا حدود 7 کیلو وزن کم کنید.

 

 

تخم مرغ :

راز موجود در تخم مرغ، پروتئین آن است.

پروتئین از طریق راه های مختلفی موجب کاهش وزن می شود زیرا بدن تان انرژی و کالری بیشتری برای شکستن غذاهای پروتئینی نسبت به دیگر غذاها مصرف می کند . پروتئین همچنین موجب می شود از طریق حجم ماهیچه ها کاهش وزن داشته باشید . به این ترتیب ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی ها می سوزانند. 

براساس گفته های دولاندکی ، محقق تغذیه شناسی، پروتئین ها بهتر از کربوهیدرات ها گرسنگی را تعدیل می کنند. کاهش میزان کربوهیدرات ها باعث می شود از پروتئین ها در مسیر کاهش وزن استفاده شود .

پروتئین موجود در تخم مرغ باعث سوختن چربی های شکمی می شود . دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است . بهترین زمان مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است . به این ترتیب تا ظهر علاوه بر احساس سیری ، چربی های ناحیه شکم تان نیز می سوزد ! هر عدد تخم مرغ ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین مصرف هر عدد از آن کافی است تا پیش از ناهار کاملا سیر باشید .

تخم مرغ را با نعنا بخورید ...

بهتر است تخم مرغ با دو ورقه نان تست ، چند حلقه گوجه فرنگی و چند برگ نعنا تازه مصرف شود . به این ترتیب نیاز بدن به سبزی ها نیز تامین شده و از طرفی نعنا ، مانع از ایجاد نفخ بعد از خوردن تخم مرغ می شود .

خوبی تخم‌مرغ در این است که این ماده در رژیم غذایی کم کالری و حاوی 7 گرم پروتئین که برای بدن بسیار مفید است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه میزان کالری که شما ممکن است بخواهید درطی روز مصرف کنید را کاهش می‌دهد.

 اگر چه کلسترول زرده تخم‌مرغ بالا است ، اما بسیار مفید است و مصرف آن با اعتدال توصیه می‌شود .

برای لاغری باید میزان کالری‌های دریافتی‌تان را کاهش دهید اما به پروتئین نیاز مبرم دارید.  تخم‌مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است . نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد کربوهیدرات‌ها) بعد از یک سال به میزان 38 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات‌های بیشتری مصرف می‌کنند (یعنی 55 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند. پروتئین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند به خاطر اینکه بدن برای تجزیه‌ی پروتئین‌های دریافتی به انرژی (کالری) بیشتری نیاز دارد. برای همین هم حسابی کالری می‌سوزاند تا پروتئین‌ها را هضم کند . زمانی که لاغرتر می‌شوید همین پروتئین‌ها توده‌ی عضلانی‌تان را حفظ می‌کند. یعنی اینکه عضلاتتان آب نمی‌شود و فقط چربی‌هایتان از بین می‌رود . باید بدانید که عضلات بیشتر از چربی‌ها کالری می‌سوزانند .

پروتئین‌ها در مقایسه با کربوهیدرات‌ها احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند و شما را از پرخوری و ریزه‌خواری دور نگه می‌دارند .

 

چای سبز :

راز نهفته در آن ماده کاتچین است .
براساس گفته های پروفسور کوین سی، کاتچین موجب افزایش متابولیسم و میزان سوزاندن چربی کبد می شود . برای به دست آوردن این امتیاز ، چهار تا شش فنجان چای سبز کافئین دار در روز بنوشید و 180 دقیقه هر هفته ورزش کنید.

قطعاً هیچ کس از چربی دور شکم خوشش نمی‌آید . چربی‌های این ناحیه نه تنها نازیباست بلکه به سلامتی بدن نیز آسیب می‌رساند . اگر نمی‌خواهید شکم‌گنده شوید چای سبز را دریابید . اگر هم چای سبز بنوشید و هم پیاده‌روی روزانه داشته باشید مطمئن باشید زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید چربی‌هایتان آب می‌شود . در پژوهشی که در این خصوص انجام شده است شرکت‌کننده‌ها را به دو گروه تقسیم شدند . گروه اول یک نوشیدنی حاوی «کاتچین» دریافت کردند و گروه دوم یک نوشیدنی بدون این ماده مصرف کردند . کاتچین یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قوی می‌باشد. همه‌ی شرکت‌کننده‌ها مجبور بودند که هر هفته 180 دقیقه ورزش به خصوص پیاده‌روی بکنند . بعد از 12 هفته چربی‌های از بین رفته‌ی دور شکم شرکت‌کننده‌های گروه اول 7.4 درصد بیشتر از گروه دوم تخمین زده شد. دلیل علمی‌اش هم این است: کاتچین متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و باعث چربی سوزی بیشتری می‌شود . برای اینکه راحت تر از شر چربی‌های دور شکمتان خلاص شوید لازم است که روزانه 4 تا 6 فنجان چای سبز بدون کافئین میل کنید و هر هفته 180 دقیقه ورزش کنید .

 

 

چای سبز در مبارزه با چربی بدن بسیار حائز اهمیت است . ترکیبهای موجود در چای سبز ، به سرعت متابولیسم بدن شناخته شده است.

اضافه کردن عسل و لیمو به چای سبز نه تنها به سلامتی اضافه می‌کند ، بلکه به طور فوق‌العاده منجر به خوشمزه شدن آن می‌شود . 

جو آرد جو دو سر : 

راز موجود در جو، فیبر فراوان آن است.
به جای استفاده از برنج ، از خوردن جو دوسر همراه با شامتان لذت ببرید . این کار می تواند از ایجاد چربی در شکم جلوگیری کند .

آرد جو یک گزینه ی مناسب برای صبحانه است . آرد جو یکی از حلال های کلسترول در گردش خون است . اگر چه باید مراقب بود اگر شما آرد جو را با شکر و کره مخلوط کنید ، وزن شما را افزایش می دهد و به جای ایجاد مزایا برای شما ضرر خواهد داشت .

 

 اگر می‌خواهید از شر چربی‌های دور شکمتان خلاص شوید توصیه می‌کنیم جو  را وارد برنامه‌ی غذایی کرده و مصرف برنج سفید را کاهش دهید . این را ما نمی‌گوییم نتایج پژوهشی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد . در این پژوهش شرکت‌کننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند . گروه اول از مصرف غلات کامل منع شدند و گروه دوم فقط غلات کامل مانند نان سبوس‌دار ، جو دو سر ، جو و برنج کامل مصرف کردند . این پژوهش دو هفته طول کشید . بعد از این مدت هر دو گروه به یک اندازه وزن کم کردند اما چربی سوزی در ناحیه‌ی شکم گروه دوم بیشتر از بقیه شرکت‌کننده‌ها بوده است . توصیه می‌کنیم روزانه غلات کامل را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

 

گردو ، بادام و پسته :

راز بادام و گردو چربی های مفید است که دارند .

گردو، بادام و به طور کلی میوه‌های صدفی یا پوسته دار باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شوند . متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغزها و به طور کلی میوه‌های پوسته دار تأثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید . دلیلش هم این است که این میوه‌ها سرشار از فیبر ، پروتئین و چربی‌های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنند .


 تحقیقات نشان د هنده ، مفید بودن آجیل ها به ازای میزان فیبر، پروتئین و چربی های مفید آنهاست. این مواد موجب افزایش میزان حساسیت بدن به انسولین می شود و به کاهش وزن کمک می کند . گردو یکی از بهترین مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که به محافظت از قلب و سلامت مغز کمک می کند و بادام ها دارای فواید زیادی ازجمله داشتن کلسیم و استخوان سازی هستند .

پسته حاوی لوتئین زیاکسانتین و دو کاروتنوئید است که برای کمک به محافظت در برابر تاثیرات سن بسیار مفید است .

با اینکه آجیل به طور کلی در از دست دادن چربی بدن کمک می‌کند ، بادام در میان آجیل جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود و حدود 23 عدد بادام در یک وعده غذایی به شما بسیار کمک می کند .

 درست است که یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم کاهش مصرف مواد غذایی چرب است اما آجیل های خام از این قضیه مستثنی هستند . البته به دلیل کالری بالایی که دارند باید کنترل شده مصرف شوند اما چربی امگا۳، پروتئین و فیبر موجود در آنها باعث ایجاد احساس سیری شده و ریزه خواری نمی کنید . پسته، بادام و گردو در صدر گروه قرار دارند . حداکثر میزان مصرف روزانه یک سوم فنجان به صورت خام است .

 

ماهی قزل آلا :

راز لاغری آن امگا 3 فراوان است .
خوردن چربی در هنگامی که سعی می کنید کاهش وزن داشته باشید به نظر دیوانگی است اما براساس تحقیقات مجله تغذیه انگلیس ، مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی های دارای چربی مانند قزل آلا وجود دارند می تواند مانند چیزی باشد که دکتر به شما تجویز می کند . ایرن مونرو محقق دانشگاه نیوکاسل استرالیا می گوید اگرچه مکانیزم دقیق این مسیر ناشناخته است اما اسیدهای چرب امگا 3 موجب کاهش توده های چربی می شوند.
 تحقیقات دیگر نشان می دهد دو ساعت بعد از خوردن ماهی های چرب و بعد از مصرف امگا 3 احساس گرسنگی کمتر و رضایت بیشتری خواهید داشت. بنابراین بهتر است که حداقل دوبار در هفته از ماهی های چرب مانند قزل آلا استفاده کنید.
ماهی قزل آلا نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است ، بلکه مقدار زیادی امگا 3 دارد که این ماده برای بدن بسیار مهم است .

به عقیده‌ی محققان امگا 3 ها باعث کاهش توده‌ی چربی بدن می‌شوند . البته تاکنون به درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ها کمک می‌کنند اما شما می‌توانید از ماهی‌های سرشار از امگا 3 برای خوش ‌اندامی‌تان نهایت استفاده را ببرید . محققان در جریان بررسی‌های خود مشاهده کردند که امگا 3 ها با اشتهای زیادی مقابله می‌کنند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب ، گرسنگی به سراغتان نمی‌آید . توصیه می‌کنیم هر هفته دو وعده ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد ، شاه ماهی ، ماهی تن و قزل‌آلا میل کنید .

 

برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید . منظور فقط شنا کردن نیست ، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم کمر است . به این دلیل که ماهی متابولیسم را سرعت داده و اشتهای تان را کنترل کرده و کاهش می دهد . پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد . ماهی ، به ویژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا۳ هستند . این چربی باعث سرعت گرفتن سوخت و ساز چربی های ناحیه شکم می شود . فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شود .

 

سرکه :

راز آن در یک کلام، اسید است !
محققان می گویند سرکه موجب به جریان انداختن ژن هایی می شود این ژن ها تولیدکننده آنزیم هایی هستند که چربی ها را در هم می شکنند . اگر علاقه مند به امتحان آن هستید ، روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه بخورید . شاید رقیق کردن آن با نوشابه اجازه بدهد طعم بهتری را تجربه کنید.  

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که سرکه باعث چربی سوزی می‌شود . در این پژوهش افرادی که یک نوشیدنی حاوی 15 تا 30 میلی‌لیتر سرکه مصرف کردند بعد از 12 هفته چربی بیشتری سوزانده و لاغرتر شدند . به عقیده‌ی محققان ، سرکه ژنی را فعال می‌کند که با تولید آنزیم‌هایی به تجزیه شدن چربی‌ها کمک می‌کند . البته منظورمان این نیست که هر روز یک فنجان سرکه سر بکشید. توصیه می‌کنیم هر روز 15 میلی‌لیتر سرکه را در شیر یا نوشیدنی سالم دیگر حل کرده و میل کنید . چون در این صورت هم حالت اسیدی آن کاهش می‌یابد و به معده‌تان آسیب نمی‌زند و هم اینکه به چربی سوزی کمک می‌کند.

 

 

گریب فروت :

راز لاغری آن پکتین و نارنجنین است .

یکی از غذا هایی که کمک به سوزاندن چربی های شما می کند گریب فروت است. گریب فروت (گرپفروت) نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران 15 گرم از پکتین می کند . پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می کند . گرپفروت 74 کالری دارد و خالی از نمک و چربی است .

 

 

ویتامین سی به سوخت و ساز کامل چربی‌ها کمک می‌کند ، غذاهای غنی از ویتامین C انتخاب بسیار خوب برای سوزاندن چربی است .

خوردن نیمی از گریپ‌فروت در صبحانه حدود 30 دقیقه قبل از غذا به شما کمک می‌‌کند تا احساس سیری کنید و مانع پرخوری می‌شود .

گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام نارینجنین است که موجب تثبیت سطح انسولین می شود . خوردن گریپ فروت اشتها را کاهش داده در حالی که سوزاندن چربی را آسانتر می کند . می توانی یک گریپ فروت را از وسط به دو نیم کرده و با قاشق به راحتی آن را میل کنید.

 

فلفل های تند چیلی :

راز موجود در آن، فیبر و کپسایسین (کاپسسین) فراوان آن است.

فلفل های چیلی تند می تواند به چاشنی ها در زندگی شما اضافه شود . فلفل های پر از ویتامین A و C اند . فلفل ها همچنین دارای بسته های فیبر ، کلسیم و فسفر هستند . علاوه بر این فلفل های چیلی حاوی ذراتی هستند که برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است.

 

دیگر لازم نیست تنها به دید یک چاشنی تند به فلفل چیلی نگاه کنید ، بلکه تحقیقات اخیر نشان داده است ،

کاپسسین نام ترکیبی در داخل این ماده غذایی است که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی اش تاثیر فوق العاده ای

در کاهش حجم چربی در افراد چاق دارد . این ترکیب باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود و در حقیقت

احساس داغی در فرد روشن شدن موتور سوخت و ساز بدن است که این گونه خود را به نمایش می‌گذارد .

ماده کپسایسین که به ماده سرکوب کننده اشتها شناخته شده است ، می‌تواند گزینه مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها محسوب شود و باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت یافتن کاهش وزن شود. 

 

 
بر اساس تحقیقات خوردن فلفل باعث تبدیل چربی مضر مشهور به چربی سفید به چربی قهوه‌ای که برای بدن مفید است می شود. 
 و نیز براساس تحقیقات محققان دانشگاه وایومینگ و دانشگاه پاردو، ، افراد می‌توانند از خوردن فلفل برای مبارزه با چاقی ناشی از خوردن مواد غذایی شیرین و پرچرب استفاده کنند. 
چربی قهوه‌ای در بدن تبدیل به انرژی شده می‌سوزد ،‌اما در عوض چربی سفید که معمولا ناشی از رژیم غذایی ناسالم است به صورت بافت‌های چربی در نواحی کشاله ران و شکم تجمع می یابند. 
کارشناسان همچنین معتقد هستند که خوردن فلفل می‌تواند باعث توقف رشد سلول‌های سرطانی در روده و همینطور کاهش شرایط ابتلا به این بیماری مرگبار شود ، بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی بیش از یک سوم جمعیت جهان دچار اضافه وزنی یا چاقی هستند و کارشناسان امیدوار هستند که پیدا کردن نکات جدید تر از خواص فلفل بتوانند راه حلی جدی برای مقابله با مشکل چاقی پیدا کنند. 

کپسایسین ترکیبی در فلفل میباشد که موجب گرما و افزایش متابولیسم میگردد و به بدن کمک میکند تا کالری بیشتری بسوزاند و کاهش بافت چربی و کاهش سطح چربی خون را موجب میشود . در واقع کپسایسین یه مولد حرارتی است که سوخت و ساز بدن را تا 5 درصد افزایش میدهد و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند و همچنین با تحریک پروتئین های مفید مانع تجمع چربی ها در بدن میشود . کپسایسین موجود در فلفل قرمز موجب کاهش دردهای آرتروز ، کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل میگردد.

 

فلفل سیاه :

پیپرین، ماده مهم در فلفل سیاه است که نشانه‌هایی از کاهش تشکیل سلول‌های چربی در بدن شما را دارد.

فلفل سیاه همچنین به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند .

فلفل سیاه حاوی ماده ای بنام پیپرین است که عطر طعم تند فلفل را موجب میگردد . تاثیر مصرف فلفل سیاه بر بدن همانند 20 دقیقه پیاده روی میباشد و موجب افزایش متابولیسم و کاهش وزن میشود . فلفل سیاه هضم غذا را آسان میکند و برای سرما خوردگی مفید میباشد وآنتی اکسیدان موجود در فلفل موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان میگردد .

این ادویه محبوب خانواده ها می تواند سوخت و ساز بدن را از طریق ماده اصلی آن، یعنی پیپرین افزایش دهد.

فلفل سیاه نه تنها به بهبود هضم غذا ، کمک میکند بلکه موجب افزایش سرعت سوزاندن چربی نیز می گردد .

بر اساس تحقیق دانشگاه اوکلاهما ، در واقع فلفل سیاه می تواند "به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت 20 دقیقه، کالری بسوزاند .

 

دارچین :

دارچین به کاهش دهنده سطح قند خون شناخته است . این ماده به سرکوب کردن اشتها مانند یک هیولا کمک می‌کند .

اضافه کردن دارچین به چای ، قهوه و ماست از روش‌های ساده‌ای است که بدن شما دریافت می‌کند.

این ماده جادویی در اکثر خانه ها یافت میشود . دارچین علاوه بر خاصیت افزایش سوخت و ساز بدن ، به میزان قابل توجهی موجب کاهش قند خون ، تری گلیسرید ، کلسترول LDL  میشود که دارویی مناسب و بی ضرر برای افراد دیابتی میباشد. همچنین افزایش سوخت و ساز گلوگز را تا 20 درصد را به همراه دارد .

مطالعات نشان می دهد که این ماده می تواند سوخت و ساز بدن و سطح انسولین را افزایش دهد ، این یعنی کاهش احتمال ابتلا به دیابت...

برای ایجاد طعم شیرینی از دارچین استفاده کنید  .

 

زنجبیل :

یک گیاه گرم است که خواص ضد التهابی دارد وبرای تسکین و آرامش اعصاب و عملکرد دستگاه گوارش نقش موثری دارد . همچنین زنجبیل را به عنوان یک مولد گرما میشناسند که موجب افزایش سوخت و ساز در بدن میگردد. زنجبیل نقش کاهنده اشتها را نیز داراست .

مطالعات نشان می دهند که زنجبیل می تواند اشتها را سرکوب کرده و به هضم غذا کمک کند ، سموم را از بدن خارج کرده و با بالا بردن درجه حرارت بدن به افزایش متابولیسم منجر شود .

 

زرد چوبه :

کورکومین موجود در زردچوبه یکی از قوی ترین آنتی اکسیدانها میباشد . کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان و پیشگیری چاقی مزمن مفید میباشد .

زردچوبه، ادویه نارنجی روشن متمایل به زرد ، به شکستن چربی و به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند.

با توجه به تحقیقات دانشگاه کلمبیا زردچوبه همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند .

 

زیره سبز :

زیره برای هضم و افزایش انرژی گیاهی مفید است. کنترل کننده قند خون ، افزایش دهنده حافظه و ضد استرس قوی میباشد .

زیره علاوه بر بهبود هضم غذا و تولید انرژی ، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند .

با توجه به برخی از پژوهش ها ، همچنین ممکن است برای کسانی که مبتلا به آسم ، ورم مفاصل ، بیماری های کلیه و سرطان روده بزرگ هستند نیز مفید باشد  .

 

بزرک (تخم کتان ) :

این دانه‌های ریز براق که مزه‌ی فندق دارند سرشار از لیگنان‌ها هستند که میزان چربی و شاخص توده‌ی بدنی خانم‌های یائسه را کاهش می‌دهند . نتایج پژوهش‌هایی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است نشان می‌دهد که لیگنان‌ها توده‌ی بافت‌های چربی بدن را کاهش می‌دهند . برای همین هم تعجبی ندارد که بگوییم تخم کتان باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود . توصیه می‌کنیم هر روز یک قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده به ماست، سالاد ، سوپ یا خورش‌هایتان اضافه کرده و میل کنید . توجه داشته باشید علاوه بر تخم کتان ، کنجد ، هوموس (پوره‌ی نخود) ، سیر ، زردآلوی خشک ، سویا ، تخمه آفتاب‌گردان و پسته نیز از منابع غذایی این لیگنان‌ها می‌باشند .

روغن بذر کتان بهترین منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا-3 است و به کاهش التهاب سیستمیک کمک می کند که محققان بر این باورند که می تواند منجر به بهبود بیماری های قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر شود .

 

 هل :

هل یک ادویه معطر با طعم تند و شیرین یکی دیگر از مولدان گرما در بدن میباشد که به بدن در افزایش متابولیسم کمک می کند . 

هل موجب افزایش متابولیسم و کاهش چربی اشباع شده می گردد و همچنین می تواند به هضم سالم غذا کمک کند .

 

قهوه :

محبوب‌ترین نوشیدنی در جهان است و در مطالعات نشان داده شده است که قهوه (عمدتا کافئین) سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد .

قهوه در زمانی که بدون هر افزودنی‌‌ مانند شکر و خامه مصرف کنید می‌تواند در امر سوخت و ساز چربی‌ها مفید باشد اما یادتان باشد که مصرف کافئین بیش از حد می‌تواند اثرات بسیار مضر بر روی بدن داشته باشد .

پس مصرف آن را در حدود یک تا 3 فنجان در روز در نظر بگیرید .

 

شیرین بیان :

مصرف هرنوع گیاه دارویی نیز ملاحظات خودش را دارد . این گیاه دارویی که متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف آن به بهبود عملکرد معده کمک می کند ، ویژگی دیگری هم دارد و آن خاصیت چربی سوزی این گیاه است .ساقه زیرزمینی و ریشه این گیاه قابل استفاده است . این گیاه حاوی گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام « فلاونوئید» است . این ترکیب چربی سوز است . بهترین شیوه مصرف آن به صورت دمنوش یا اضافه کردن عصاره یا شیره آن به غذای روزانه مانند سالاد است . شیرینی طبیعی موجود در این گیاه ، ۵۰ برابر قند ساکاروز شیرینی دارد . با وجود ویژگی های آن، برای زنان باردار ، زنان در دورانی که به فرزندشان شیر می دهند و افراد مبتلا به مشکلات طحال مناسب نیست . حداکثر میزان مصرف روزانه ۲۰ گرم است .

 

جینسینگ :

جینسینگ علاوه بر انرژی زایی موجب افزایش متابولیسم میگردد . با مطالعه و بررسی محققان به این نتیجه رسیده اند که 12 روز مصرف از گیاه جینسینگ موجب مقدار قابل توجهی از کاهش وزن را به همراه دارد .

برخی از انواع جینسنگ می تواند سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و انرژی شما را افزایش دهد . با توجه به تحقیق دانشگاه مریلند جینسنگ Panax به طور خاص دارای خواص کاهش وزن است .

 

گیاه قاصدک : 

هر بخش گیاه قاصدک خوراکی و قابل تغذیه است .قاصدک موجب تسریع در هضم غذا میگردد . قاصدک دارای آنتی اکسیدان ، بتاکاروتن ، ویتامین K، فیبر و مواد معدنی میباشد . همچنین قاصدک برای نرمال سازی قند خون و کلسترول و پاکساری کبد و صفرا مفید شناخته شده است .

 

سویا :

لوبیای سویا یا سویا دانه ای حاوی پروتئین گیاهی ، فیبر و آنتی اکسیدان است . بنابراین محرک متابولیسم است . مصرف این خوراکی به دلیل داشتن هورمون هایی شبیه به استروژن برای زنان بعد از یائسگی بسیار مفید است . در ضمن با خوردن آن با آب شدن چربی های شکمی به جبران کمبود ترشح هورمون ها بعد از یائسگی نیز کمک خواهید کرد . بهترین شیوه مصرف سویا ، به صورت بو داده ، بدون اضافه کردن افزودنی مانند نمک ، شیر سویا و اضافه کردن آن به ماست است. 

سویا را بو داده ، اما بدون نمک مصرف نمائید .

 

سبزیجات :

اگر شما برای سوخت و ساز چربی‌ها به سبزیجات فکر نمی‌کنید کاملا در اشتباه هستید . چرا که تغذیه با سبزیجات بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کند.

توصیه می‌شود که روزانه حداقل 2 تا 3 مرتبه سبزیجات  را در روز بخورید .

افرادی که از خوردن سبزیجات امتناع می‌ورزند بهتر است که آن را با انواع سوپ مخلوط کنند و میل کنند (منظور از مخلوط کردن خود سبزی است نه آب آن .)

 

کاهو :

کاهو یکی از بهترین انواع سبزی ها است که معمولا در سالاد استفاده می شود . کاهو به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و  K، پتاسیم، آهن و کلسیم است و نسبت آن در کاهو بیشتر از دیگر سبزی ها است .

سالاد  کاهو یکی از بهترین مخلفات غذاست ؛ به ویژه اگر پیش از شروع وعده اصلی خورده شود . فیبر موجود در این خوراکی ها اولین عامل برای پر شدن حجم معده است . فیتونوترینت ها نیز از دیگر ترکیب های مهم چربی سوز در این خوراکی ها هستند ، اما تأثیر چربی سوزی این سبزی ها زمانی مشخص می شود که آنها را بدون افزودن سس مصرف کنید . کافی است برای طعم دار کردن آنها از آبلیموی تازه ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون برای یک کاسه متوسط سالاد و ادویه ویژه سالاد استفاده کنید. به این ترتیب به نتیجه ای که می خواهید ، می رسید.

 

 

کلم بروکلی :

این روزها در اکثر سالادها ردپایی از کلم بروکلی به چشم می‌خورد که نکته مثبتی در سفره‌های ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود . کلم بروکلی بهتر است به شکل خام یا بخار پز مصرف شود . این ماده غذایی علاوه بر این که یک فیبر مناسب و حجیم به شمار می‌رود به عنوان یک سرکوب گر قدرتمند اشتها هم محسوب می‌شود که بهتر است قبل از وعده غذایی ناهار و شام حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم آن با آب لیمو میل شود . 

معمولا مردم یا بروکلی را دوست دارند یا از آن متنفر اند . اگر شما از آن دسته ای هستید که بروکلی را دوست دارید ، شما از یک غذایی لذت می برید که دارای کالری پایین است و دارای ویتامین C فیبر و کلسیم است .

 

خردل :

خردل در واقع جزء خانواده سبزیجات و همراه کلم بروکلی ، کلم بروکسل در یک طبقه محسوب میشود . خردل تا 25 درصد متابولیسم بدن را افزایش میدهد و به طور کارآمد تری موجب سوختن کالری میشود. همچنین خردل با افزایش ترشحات معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. درواقع تنها مصرف روزانه 5/3 قاشق چای خوری از دانه خردل به طور روزانه موجب سوزاندن 45 کالری میگردد. همچنین خردل سرشار از ویتامین C  میباشد علاوه برآن یک مسکن خوب برای کاهش دردهای مفاصل است. ریختن ۲۰ گرم خردل در هر وعده غذایی و یکی، دو ساعت بعد از آن تا ۲۰ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید می کند. این افزایش میزان سوخت و ساز مدیون وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد . این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد.

 دانه‌های خردل حاوی كالری پایین و دارای ارزش تغذیه‌ای بالا هستند و خواص آنتی باكتریال و ضد عفونی كننده فوق‌العاده‌ای دارند. این دانه ها در انواع مختلف شامل خردل سیاه، خردل سفید و خردل هندی قهوه‌ای با پوست و یا به شكل پودر موجود هستند.

  

گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی های خام را به سالاد خود اضافه کنید . گوجه فرنگی حاوی ویتامین  A، B6، C  و K است، کالری پایین دارد و ارزش غذایی زیادی دارد .

مملو از ویتامین سی و فیتونورینت است که هر دو دشمن چربی هستند . ویتامین سی توانایی سوزاندن چربی را به بدن می دهد و فیتونورینت یک آنتی آکسیدان قوی است که به کاهش وزن و سلامتی قلب و عروق کمک می کند. صدها نوع از گوجه فرنگی موجود است. می توانید با گوجه فرنگی، روغن زیتون و سرکه یک عصرانه مختصر تهیه کنید .

                 

سیب، گلابی و فلفل دلمه‌ای :

این سه ماده‌ی غذایی سرشار از فلاوونوئیدها (ترکیبات آنتی‌اکسیدانی) هستند که در میوه و سبزیجات به وفور وجود داشته و تأثیر مثبتی در مقابله با چربی‌ها دارند. نتایج پژوهشی که روی خانم‌ها انجام شده نشان می‌دهد در عرض چهارده سال شاخص توده‌ی بدنی خانم‌هایی که به میزان زیادی فلاونوئید جذب کردند رشد کمتری داشته است. باید بدانید که این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به سوزاندن کالری بیشتر و جذب گلوکز (قند) کمک زیادی کرده و باعث می‌شوند تا چربی بیشتری بسوزانید. باید بدانید که پیاز، تره فرنگی و همچنین چای سبز و سفید نیز حاوی فلاوونوئیدها هستند و به خوش‌اندامی شما کمک می‌کنند.

سیب و گلابی می توانند به دو شیوه موثر و متفاوت موجب کاهش وزن شوند . هر دوی این میوها سرشار از فیبر هستند که به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند. و شما را در فاصله دو وعده غذایی سیر نگه می دارد. دومین روش این است که به رژیم غذایی شما پکتین اضافه می کند. پکتین از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری کرده و به سلول ها در دفع آب کمک می کند. صبح ها قبل از ترک خانه سعی کنید چند برش سیب و گلابی میل کنید.

از فواید سیب این است که برای دندانهای شما بسیار مفید است و قند موجود در آن به دندان‌ها آسیب نمی‌رساند.

زمانی که سیب را با پوست میل می‌کنید میزان فیبر موجود در آن و آب به اساس سیری در شما کمک می‌کند .

میوه‌ها دوستان شما هستند که آنها در از دست دادن وزن مفید هستند ؛ آنها مزایای بی شماری دارند .

سیب، میوه ای از بهشتهر روز یک عدد فراموش نشود .

سیب همه ویژگی های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین است. این ترکیب به خوبی آب جذب کرده و در معده حجیم می شود. بنابراین با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می شود. کالری آن نیز مناسب است. بنابراین با خوردن روزانه یک عدد از آن نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

 

 

موز :

موز سرشار ازفیبرهای مفید است که به کنترل اشتها کمک کرده و موجب سوختن چربی می شود. فیبرهای غیر قابل هضم از جذب کربوهیدراتها توسط بدن جلوگیری می کند. این عامل باعث می شود بدن از ذخیره ی چربی ها به جای کربوهیدراتها برای تولید انرژی استفاده کند. پتاسم موجود در موز موجب ساختن ماهیچه در بدن شده و باعث سوختن چربی می شود. شما می توانید موز را همراه با شیر ، ماست و یخ به عنوان یک نوشیدنی خنک مصرف کنید.

 

آووکادو سبز :

این میوه خودش شکم بزرگی داشته و چاق است اما به دلیل ویژگی ساختاری که دارد، می تواند باعث کاهش وزن شود. هر قاچ از این میوه حاوی ۱۵ گرم فیبر است. بنابراین خوردن روزانه یک قاچ از آن، کاملا سیرتان کرده و ریزه خواری نمی کنید. به این ترتیب چربی در ناحیه شکم تان تجمع پیدا نمی کند. هر یک چهارم فنجان آووکادو تازه سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباعی است که باعث سوخت چربی های ناحیه شکم می شود. بهترین شیوه مصرف آن به صورت تازه، پوره و اضافه کردن آن به سالاد به عنوان یکی از مخلفات سالاد است.

چربی موجود در آوکادو مانع جذب چربی در بدن می شود. به خاطر داشته باشید این میوه چرب و سنگین است و مصرف یکدانه از آن در طی روز کافی است.می توانید یک یا دو قطعه از آوکادو را به سالادتان اضافه کنید.

 

انار :

انار چربی سوز قوی و پرسرعت ...

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که انار به عنوان سلاحی برای مبارزه با چاقی بسیار خوب عمل می‌کند.در یک مطالعه که روی هزار نفر توسط چند دانشگاه آمریکایی در واشنگتن انجام شد محققان متوجه شدند که مصرف انار حتی در کوتاه مدت می‌تواند رشد سلول‌های چربی اطراف معده را متوقف و این چربی‌ها را به سرعت آب کند.

مصرف انار در سوزاندن چربی بدن کاربرد فوق العاده ای دارد و اسید چرب اطراف شکم را نیز کاهش می‌دهد.

انار سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که سموم را از بدن دفع می کند. این نوع از آنتی اکسیدانها پلی فنول نام دارند. براساس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا این نوع از آنتی اکسیدانها متابولیسم بدن را بالا می برند. انار از رسوب چربی در شریانها جلوگیری کرده و اشتها را کاهش می دهد.می توانید یک لیوان آب انار همراه با وعده غذایی تان میل کنید.

 

بلوبری :

اسم کلی این میوه ها «بری» است. در کشور ما تمشک ، توت سفید ، شاتوت و توت فرنگی وجود دارد اما «بلوبری» میوه رایجی در کشور ما نیست . این میوه های بی دانه به دلیل قند طبیعی و آنتی اکسیدان آنتوسیانین و لیکوپن هستند. این میوه ها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کنترل قند خون و جلوگیری از بروز نفخ می شوند. خوردن این میوه ها به عنوان میان وعده انرژی کافی را تا قبل از وعده ناهار تامین می کند. این میوه ها را باید بدون شکر، خامه یا هر افزودنی دیگری میل کنید تا نتیجه دلخواه را داشته باشد. بهترین میزان، مصرف روزانه یک فنجان از این میوه هاست.

این ماده خوشمزه سرشار از فیبر نامحلول و آنتی اکسیدان است که با افزودن در نصف فنجان در چای به اندازه 40 کالری بسیار موثر است. شما می‌توانید با افزودن آن به سالاد آن را میل کنید که در امر کاهش چربی‌ها بسیار معجزه می‌کند.

 

نارگیل :

حاوی اسید چربی است که میزان متابولیسم کبد را سی درصد افزایش می دهد. نارگیل شیرین است و می تواند جایگزین خوبی برای هله هوله ها باشد. شما می توانید شیر، روغن و آب نارگیل را امتحان کنید. و پودر نارگیل را به عنوان طعم دهنده به دیگر خوراکی ها اضافه کنید.همچنین می توانید شیر نارگیل را به قهوه بیفزایید.

 

زیتون :

برخی‌ها معتقدند که روغن زیتون باعث لاغری می‌شود . اما توجه داشته باشید که این روغن نیز مانند روغن‌های دیگر از 100 درصد مواد چرب تشکیل شده است و هر قاشق غذاخوری از آن حاوی 90 کالری است. روغن زیتون زمانی باعث لاغری می‌شود که رژیم غذایی شما سرشار از سبزیجات و ماهی باشد. نباید در مصرف روغن زیتون اسراف کنید و از آن برای سرخ کردن استفاده نکنید . با وجود اینکه روغن زیتون در مقایسه با روغن‌های دیگر مقاومت بیشتری در برابر گرما دارد اما با این وجود گرمای زیاد و طولانی مدت ویتامین‌های آن‌را از بین می‌برد.

 

روغن زیتون میزان کلسترول بد خون LDL را پایین می‌آورد. سرشار از اسید اولئیک از خانواده‌ی امگا 9 ها است. امگا 9 نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند به خاطر اینکه باعث افزایش میزان کلسترول مفید HDL و کاهش کلسترول بد خون می‌شود .

توصیه می‌کنیم روغن زیتون را به همراه روغن کلزا، روغن گردو، روغن انگور که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مصرف کنید. در این صورت خواص ضد کلسترولی آن بیشتر می‌شود .

با کمترین کلسترول بد " LDL" ، کمترین تاثیر را روی کلسترول خوب" HDL " می گذارد . هرچه سبزتر ، آنتی اکسیدان بیشتر، پس سراغ نوع طبیعی و خالصش بروید .

 

بوقلمون :

این درست نیست که فقط در روز شکرگذاری باید از بوقلمون لذت برد. بوقلمون هم چربی های شما را کاهش می دهد و هم باعث کاهش کالری می شود. 

بر خلاف تصورات عامه مردم گوشت بوقلمون به عنوان یکی از سالم ترین گوشت‌های حال حاضر در بازار ایران محسوب می‌شود که گوشتی کاملا فاقد چربی است (در حد بسیار جزئی). فقط مراقب باشید در خرید این نوع پرنده موارد لاغر آن را خریداری کنید و ابتدا پوست آن را به طور کامل بکنید و سپس تنها گوشت آن را به فرم کبابی یا آب پز میل کنید. در هفته تا ۲ وعده گوشت بوقلمون به اندازه هر بار ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم برای یک فرد متوسط الجثه کافی است تا هم حجم پروتئین مورد نیاز فرد را تامین کند و هم خاصیت کاهنده چربی در بدن ایفا کند.

 

 

شکلات تلخ یا شکلات سیاه :

حاوی مقادیر بسیار بالایی از کاکائو، فلاوانول‌ ها و فلاوونیدها هستند. فلاوانول‌ها آنتی اكسیدان هایی هستند كه به طور طبیعی در دانه ‌های كاكائو وجود دارند. افرادی كه کاکائوی غنی از فلاوانول مصرف می كنند، در برابر اشعه ی ماوراء بنفش خورشید كه باعث بروز چین و چروک های پوستی می‌ شود، مقاوم ترند و كمتر یا دیرتر دچار پیری پوست می‌ شوند .

 شکلات تلخ برخلاف سایر انواع شکلات هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد، لذا مصرف آن در طولانی مدت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. شما می‌توانید از شکلات تلخ بعنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنید.

 

ترب :


شاید با خوردن آن از شدت تندی ، اشک از چشمان تان سرازیر شود اما این ماده غذایی تند مزه که انواع و اقسام متعددی از آن در بازار وجود دارد ، می تواند مشکل چربی های داخل سلولی را حل کند. تحقیقات دانشمندان دانمارکی نشان داده ، ترب از گرسنگی زودهنگام شما در طول روز نیز جلوگیری می کند .

ترب را به صورت خام در سالاد یا کنار غذا سرو کنید . با ماهی هم ترکیب جالبی می سازد که نتیجه آن کم شدن دور کمر شماست .

 

این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر خوراکی و آب است که با خوردن آن احساس سیری ایجاد می شود و میل به خوردن خوراکی های ناسالم کاهش می یابد.

 

کرفس :


این سبزی کم کالری غنی از فیبر بوده و جلوی تمایل شما را به غذا خوردن بین وعده های غذایی می گیرد .   

همچنین کرفس حاوی کلسیم است که ذاتا چربی سوز بوده و سایز کمر شما را کاهش می دهد.

جدا از پختن و خوردن آن به صورت خورش ، کرفس خام هم خوشمزه و هم مفید است. یک دسته از ساقه کرفس کالری جذب بسیاری از مواد غذایی را کاهش می دهد. آب کرفس نیز چنین خاصیتی دارد.

 

از جمله فواید آب کرفس میتوان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.

مقدار کالری مورد نیاز برای هضم کرفس از میزان کالری‌ای که این ماده به بدن فرد می‌دهد بیشتر است و روند کاهش وزن را تسریع می‌کند.

کرفس و تمام سبزی‌ها به دلیل اینکه فیبر دارند و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر کردن بشقاب غذا، در کاهش وزن نقش دارند .

 

آناناس :


این میوه استوایی ضد چاقی منبعی غنی از برومولین است که باعث شکستن پروتئین ها شده و شدت سوخت و

ساز بدن را افزایش می دهد.

حتما شما هم شنیده یا خوانده اید که آناناس یک میوه لاغرکننده است. می شود گفت که بروملین موجود در این میوه باعث تخریب فیبرهای کلاژن می شود که سلول های چربی را در خود ذخیره می کنند. برای همین هم آب جمع شده در سطح سلولیت ها را از بین می برد. در واقع ضداحتباس آب است. اما با این حال نمی شود گفت که آناناس باعث لاغری می شود و معجزه می کند. درست است که بروملین می تواند به کاهش وزن و رفع سلولیت کمک کند اما اشتباه است که تصور کنید با خوردن فقط آناناس مشکل سلولیت و اضافه وزنتان به طور کامل حل می شود.

آناناس برای هضم غذا مناسب است. این میوه اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند بسیار مناسب است. آناناس رسیده، اسید معده و نفخ را کاهش می دهد .

 

لیموترش :

آب یک عدد لیموترش حاوی حدود 20 کیلوکالری است. نوشیدن یک لیوان آب حاوی آب لیموترش قبل از غذا باعث کند شدن سرعت جذب قند شده و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کند که تا 4 ساعت نیز به طول می انجامد. لیموترش همچنین باعث تولید اسیدهای گوارشی می شود و به این ترتیب به تجزیه ی مواد غذایی و محدود شدن ذخیره ی چربی ها کمک زیادی می کند.

نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند كاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلكه بدن شما را از سموم پاك كرده و باعث افزایش انرژی در شما می‌شود. 
برای اینكه بدانید چگونه از این دو ماده برای كاهش وزن باید استفاده كرد مراحل زیر را دنبال كنید:
 وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید یك برش لیمو ترش را درون یك لیوان آب گرم ریخته و میل كنید.
نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به كاهش وزن كمك می‌كند.
برای انجام این كار باید آب را در مایكروویو یا درون ظرفی داغ كرده سپس درون لیوان بریزید و یك برش از لیمو ترش را درون آن بریزید و بگذارید كمی خنك شود سپس مانند چای آن را بنوشید.
هنگام صبح، ‌یك عدد لیمو ترش را خوب شسته و آن را به صورت درسته درون دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و به آن را به آبی كه طی روز می‌نوشید اضافه كنید.( در صورت كوچك بودن لیمو ترش، از تعداد بیشتری استفاده كنید)
پكتین موجود در پوست لیمو ترش، به خاطر سرشار بودن از فیبر، علاوه بر این كه مانع از جذب سریع قند در بدن می‌شود، رفع عطش نیز میكند.
 مخلوط كردن پوره لیمو ترش یا یك برش لیمو با چای و سركه سیب، سرعت كاهش وزن را به حداكثر می‌رساند.
سركه سیب و لیمو ترش دو ماده‌ای هستند كه كاهش وزن را سریع‌تر می‌كنند.
چای سبز و چای اوولانگ همرا با لیمو ترش از بهترین چای‌هایی هستند كه به كاهش وزن كمك شایانی می‌كنند.
سعی كنید آب زیادی همراه با لیمو بنوشید چرا كه هر چه بیشتر آب بنوشید، ‌سریع‌تر لاغر می‌شوید.

لیموترش حاوی ویتامین c‌ بسیار بالا است که برای سوخت و ساز مواد مختلف از جمله پروتئین و جذب آهن مفید است.

زمانی اضافه وزن به سراغتان می‌آید که میزان کالری دریافتی بیشتر از نیاز روزانه باشد و شرایط وقتی بدتر است که هیچ فعالیت و یا ورزشی که این کالری اضافی را بسوزاند، نداشته باشیم. در این میان هر چند مصرف بعضی موادغذایی کمک کننده برای کاهش وزن است اما اثر غیرمستقیم دارند.

یکی از موادی که امروزه خیلی مطرح می‌شود استفاده از آب‌لیموترش تازه بصورت ناشتا است.

آنتی اکسیدان لیموترش را می‌توان یکی از مهمترین خواص آن دانست. در بدن هر فرد، مواد اکسیدان ناشی از

سوخت و ساز وجود دارد که باقی ماندن این مواد اکسیدان در بدن، خاصیت سرطان‌زایی زیادی دارند. خاصیت

آنتی‌اکسیدانی لیموترش، این مواد زائد را از بین می‌برد و بنابراین به نوعی به سوخت و ساز بهتر بدن کمک می‌کند.

آب لیمو بهترین یار کسانی است که قصد لاغر شدن دارند. هم تهیه آن ساده است و هم در تمام فصول سال در بازار میوه و تره بار موجود است. هر روز صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن با شکم خالی یک لیوان آبلیمو نوش جان کنید.

 

هویج :

هویج حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم است و از نظر ویتامین های A و C و K و B1 و B3 و B6 میوه ای بسیار غنی میباشد. هویج سرشار از آنتی اکسیدان هاست و این ویژگی هویج باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و ویتامین های موجود در آن نیز از ضعف سیستم ایمنی بدن هنگام کاهش وزن جلوگیری می کند.

پزشکان متخصص تغذیه معتقدند افراد چاق برای لاغر شدن روزی چند هویج بخورند تا با استفاده از فیبر آن چربی‌های اضافه خود را آب کنند. 
به گفته آنان هویج برخلاف آب‌هویج دارای کالری کمی‌است و می‌تواند احساس سیری را در فرد به وجود آورد. بتاکاروتن موجود در هویج از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند و برای تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل میکروب‌ها مفید است.

بتاکاروتن همچنین از سرعت پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می‌کند و خوردن روزانه یک هویج از ابتلا به این سرطان ۶۰ درصد می‌کاهد.

هویج همچنین دارای ویتامین‌های A و B است و به دلیل داشتن آهن، فسفر و منیزیم خون‌ساز است و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.فراموش نکنید افراد چاق از خوردن آب هویج خودداری کنند، چون هر قاشق غذاخوری آن ۲۰ کالری دارد.

 

زغال اخته :

زغال اخته از نظر آنتی اکسیدان میوه ای بسیار غنی است و مانع از جذب چربی توسط بدن می شود بنابراین فرآیندکاهش وزن را آسان تر می کند. افرادی که به دنبال لاغر شدن هستند حتما باید آب زغال اخته بخورند.

زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی 25 کالری است. شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده‌ی غذایی داشته باشید. توصیه می‌کنیم زغال اخته را به عنوان مثال به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

یک باور عمومی درباره اثرات چربی‌‌سوز زغال اخته وجود دارد، اما یک بررسی جدید نشان می‌دهد که شاید این باور عمومی حقیقت داشته باشد.

مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است.

 

قارچ :

قارچ اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی 10 کالری است. این ماده‌ی غذایی پرطرفدار کمابیش فاقد چربی است و منبع خوب فیبرها، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین B6 و زینک (روی) است.

باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد. در واقع بیشتر ستاره‌های سینما برای لاغری رژیم غذایی حاوی قارچ خام را دنبال می‌کنند.

قارچ غذایی با انرژی بالا اما چگالی کم است و در عوض گوشت غذایی با انرژی بالا و چگالی بالا است در نتیجه مصرف بیش از اندازه‌ی گوشت به ویژه گوشت قرمز باعث اضافه وزن در افراد می‌شود.

مصرف قارچ خوراکی در وعده‌های غذایی به جای خوردن گوشت سرخ کرده می‌تواند منجر به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام در افراد بشود.

کسانی که رژیم لاغری دارند "قارچ" را فراموش نکنند .

فیبرهای موجود در قارچ نیز موجب تسهیل هضم آن در دستگاه گوارش می‌شود.

برخی از ستاره‌های دنیای بازیگری آمریکا مدتی است به شدت به سمت مصرف قارچ خام رو آورده‌اند تا لاغر و خوش‌اندام شوند . به اعتقاد این هنرپیشه‌ها مصرف قارچ خام که سرشار از ویتامین B و پروتئین‌های گیاهی است در عرض دو هفته لاغر می‌کند.

در پیش گرفتن رژیم قارچ خام باعث دریافت چربی کمتری می‌شود و سیری طولانی مدتی هم ایجاد می‌کند. اساس این رژیم لاغری بسیار ساده است: به مدت دو هفته به جای وعده‌ی ناهار یا شام یک وعده غذای تهیه‌شده با قارچ فراوان خورده می‌شود. موفقیت این رژیم به ویژه به این دلیل است که بدون لاغر کردن سینه‌ها مناطق خاصی از بدن مانند پاها، ران‌ها و بازوها را هدف قرار می‌دهد.

 

انبه : 

فیتوکمیکال‌های درون انبه می‌توانند به سوزاندن چربی در بدن کمک کند و از میزان کلسترول نامطلوب خون بکاهند.

محققان دریافتند که هر فنجان آب انبه حاوی 80 درصد ویتامین C‌ است که توانایی بدن را برای سوخت و ساز چربی تقویت می‌کند.

اگر از لاغری رنج می برید انبه بخورید ...

انبه میوه بسیارخوشمزه و خوش طعمی است که سرشار از ویتامینها و املاح معدنی است؛این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و فاقد کلسترول و چربی پرخطر است.

انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک بوده است.قدمت این میوه به ۴۰۰۰ سال پیش برمی گردد.انبه دارای فیبر زیادی است،اما میزان کالری و سدیم آن کم است.انبه سرشار از ویتامین a،b1،b2b3،c وپتاسیم و کلسیم و آهن است.

پوست انبه دارای ۱۵ تا ۱۸ درصد تانن است و یک قاشق چایخوری پوست کوبیده آن دوبار در روز برای اسهال مفید است.

انبه تقویت کننده دستگاه گوارش است و کلیه و مثانه را تقویت می کند.برای بهبود سرفه ،تنگی نفس ،انواع سردرد ، اسهال و دردهای قولنجی نیز مفید است.خوردن انبه عطش را برطرف می کند.

 

گیلاس :

طبع گیلاس سرد است و برای سلامت پوست بسیار مفید میباشد. اگر در صبح از گیلاس استفاده شود باعث لاغری میشود همچنین کسانی که دیابت دارند میتوانند با استفاده از گیلاس بیماری خود را بهبود ببخشند. همچنین کسانی که سنگ کلیه دارند میتوانند 9 گرم مغز هسته گیلاس را با یک گرم رازیانه در یک لیتر آب بجوشانید البته این جوشانده سمی است پس با احتیاط کامل مصرف کنید.

گيلاس حاوي كلسيم ، فسفر ، پتاسيم ، كلر ، سديم ، منيزيم ، گوگرد و به مقدار قابل توجهي آهن است همچنين داراي كبالت ، مس ، منگنز و روي مي‌باشد.

خوردن گيلاس بداخلاقي را به خوش اخلاقي تبديل مي‌كند.

خوردن گيلاس دفع كنندة سموم بدن و تصفيه كننده خون است.

 

امیدوارم مطلوب واقع شده باشد ...

 

 

 

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 1997
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بهترين عبادت ، خدمت به خلق خداست ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود